Definicja innowacji

Innwacje, to

"zmiany (produktowe, wdrożeniowe, organizacyjne, marketingowe itp., np. stworzenie nowego produktu, zastosowanie nowej technologii, wykorzystanie nowego surowca, reorganizacja
fi rmy) lub ich projekty, które spełniają trzy warunki (każdy z nich jest warunkiem
koniecznym, a ich koniunkcja jest warunkiem wystarczającym innowacji):

  1. nowość: są nowe, nie było ich wcześniej (innowacje ewolucyjne modyfikują znane, zaś innowacje rewolucyjne wprowadzają nieznane przedtem rozwiązania);
  2. skuteczność: stanowią rozwiązanie jakiegoś problemu;
  3. pożytek: dają więcej korzyści niż strat, a przewaga korzyści nad stratami jest większa niż w przypadku innych dostępnych rozwiązań."


Źródło: J. F. Jacko (2018) Innowacje a pseudo-innowacje: Niektóre normatywne założenia dystynkcji. Zarządzanie Publiczne. Zeszyty Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego 4(43), s. 427-428.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz