"zmiany (produktowe, wdrożeniowe, organizacyjne, marketingowe itp., np. stworzenie nowego produktu, zastosowanie nowej technologii, wykorzystanie nowego surowca, reorganizacja
fi rmy) lub ich projekty, które spełniają trzy warunki (każdy z nich jest warunkiem
koniecznym, a ich koniunkcja jest warunkiem wystarczającym innowacji):
- nowość: są nowe, nie było ich wcześniej (innowacje ewolucyjne modyfikują znane, zaś innowacje rewolucyjne wprowadzają nieznane przedtem rozwiązania);
- skuteczność: stanowią rozwiązanie jakiegoś problemu;
- pożytek: dają więcej korzyści niż strat, a przewaga korzyści nad stratami jest większa niż w przypadku innych dostępnych rozwiązań."
Źródło: J. F. Jacko (2018)
Innowacje a pseudo-innowacje: Niektóre normatywne założenia dystynkcji. Zarządzanie
Publiczne. Zeszyty Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu
Jagiellońskiego 4(43), s. 427-428.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz